onsdag 25. november 2009

Life is good!

Etter to netter i Byron Bay gikk turen videre. Ole prøvde seg bak rattet denne gangen og dermed tok det ikke lang tid før vi måtte fylle tanken… Rånær fra Havna! Vi tok en solid og klok avgjørelse om å kjøre forbi Corindi beach, Arrawarra, Emerald beach, Moonee beach og Sapphire beach. De kom som perler på ei snor får vi vel si, ikke spør oss hvorfor vi kjørte forbi…

Etter hvert som stemningen steg var det tid for mat. Eline var en smule utålmodig, for uten mat og drikke duger helten ikke! Ole tok ansvar og tok av til Bonville som viste seg å bestå av to bensinstasjoner og kanskje et hus. Eline måtte bite i det sure eple. Vi kjørte tilbake til motorveien og endte i Nambucca Heads og inntok et interessant thaimåltid på den lokale (og eneste?) restauranten. Det hadde vært mørkt lenge og vi var desperate etter å finne et sted å overnatte. Etter gode råd fra den eminente servitøren dro vi til Scotts Head. Dette stedet var tydeligvis en ”uoppdaget” perle og mange spurte hvordan vi hadde funnet stedet. Dette er den fineste campingplassen vi har vært på så langt i Australia. Det var veldig reinslig der og stille, med stranda et steinkast unna. Her kosa vi oss i tre dager og blei kjent med to koselige tyskere, Mattias og Tami. De hadde nettopp vært på New Zealand og ga oss mange gode reisetips, samt et rabattkort på overnattingsplasser og diverse andre ting. Vi syntes det var på sin plass å gi dem restene av melkesjokoladen vår, er lite stykke Norge.

Vi nyter sommer og sol! Gaute og Eline hadde en deilig joggetur langs stranda i morges. Nå er vi framme ved Hat Head etter anbefaling av naboen vår i Scotts Head. Han har reise både sørover og nordover østkysten i flere år og rangert de ulike plassene. Hat Head er rangert til 9/10, noe vi kan si oss enige i. Gaute er ute og tester bølgene igjen, han er veldig tålmodig med surfinga. Han begynner å bli veldig flink! Det blir ikke så mye surfing på oss andre to, mest på nettet i så fall. Bølgene blir i største laget! Det har blitt nok saltvannssluking i det siste…

Shallabais!

Sitat Ole: ”Her hadde pappa likt seg, det er så mye sært her!”
(Pappa, det va’kke vondt ment, han snakker selvfølgelig om fuglelivet) For øyeblikket sitter det to papegøyer i treet og ser ned på oss, trivelig!