tirsdag 18. august 2009

Surfing i Byron Bay

I helga reiste vi til Byron Bay for å teste surfeskillsa igjen! Etter litt om og men kom vi oss fram til leiligheten vi leide sammen med en gjeng vi har blitt kjent med her nede, bestående av to tyskere, en canader og to nordmenn. Kristin, Tina, Eline og jeg fant ut at vi ville melde oss på surfeinstruksjon, som gikk over all forventning! Vi fikk tre timers instruksjon inkludert surfebrett og våtdrakt for 49 dollar. Bølgene var enorme, det samme var surfebrettene våre. Et par giganter på 12 fot. En gøy opplevelse uansett fordi vi lærte å stå ordentlig.

På kvelden hadde vi en heidundrende fest, som innebar ufattelig mye røyk. Tyskerne er tidenes kjederøykere, så vi står i fare for å dø av passiv røyking etter denne helga :)

På søndagen var det igjen klart for surfing, denne gangen på hovedstranda. Vi stod opp stuptidlig for å komme oss i bølgene, og vi fikk et par gode timer før bølgene og vinden sviktet oss litt, og det ble for vanskelig for nybegynnere å surfe. Jeg fikk likevel en god bølge som jeg stod på nesten hele veien inn til stranda. Storfornøyd! Det var faktisk på et 8 fots brett, så det var litt annerledes en dagen før. Eline hadde også dagen og ho rocka bølgene på sitt brett senere.

Vi måtte dessverre gi oss litt tidlig fordi bussforbindelsene var litt dårlige, men det passet i grunnen greit, ettersom bølgene ikke var helt topp. Bussturen hjem gikk sent, men jeg har rigget meg med den siste Harry Potter boka så jeg storkoste meg. (Hvis dere ikke har fått med dere det, så er jeg blitt til de grader Potter fan, og etter den siste filmen bestemte jeg meg for å leie den siste boka fordi jeg ikke gadd vente til neste film. Nå har jeg lest i tre dager, og er over halvveis. Veldig spennende!)

Alt i alt var Byron Bay en veldig fin plass og det var en kjempekoselig helg! Vi kommer absolutt til å reise tilbake dit. Alle er vel tilnærmet frelst på surfinga nå, så håper det blir mye fremover slik at vi fort blir "pros". Eller så satser vi på at Eline også joiner gjengen med longboardere etter noen shoppingturer på internettet.

So long!




Klare for instruksjon


Her ser dere stranda med monsterbølgene! Vi var selvfølgelig litt lenger ut, der var bølgene større :)


Tørrtrening på land er viktig! Det er LITT lettere på land....


Pappa? I Australia? hehehehehe. Han her er jo bare too hot to handle!


Kim, Reiner og Jasper


Gaute og jeg gikk oss en tur på lørdag kveld, og Gaute fant et sandslott han likte veldig godt :)


Kristin står som vanlig for underholdninga på toget!

1 kommentar:

  1. wow, det ser ut som dere har det bra:) gøy å se bilder og sånn. eline du må jo kjøpe deg longboard, jeg angrer litt for jeg ikke kjøpte meg det i USA. ikke at jeg har prøvd men det ser gøy ut i hvertfall;)
    kos dere videre! pass opp for passiv røyking- farlig for helsa!

    siv-iren

    SvarSlett