søndag 22. november 2009

Besøk fra Norge!!! Jippi!

Så er det tid for at jeg (Ole) må skrive et blogginnlegg, siden Eline og Gaute er opptatt med å se på Australian Idol. Det er finale i kveld, for den som måtte lure :)

Jeg reiste fra kalde og regntunge Norge mandag 16. november, og etter ca 34237324 litt kjedsommelige timer på fly og flyplasser, kom jeg fram til meeeget behagelig sommertemperatur og lettskya vær i Brisbane, onsdag kl. 08:05. Eline møtte meg ved togstasjonen (eller var det jeg som møtte henne?), og viste vei hjem til leiligheten. Etter å ha samla meg litt etter den noe lange reisa, tok Eline og Gaute meg med på en liten sightseeing i Brisbane sentrum. På kvelden spiste vi på sushirestauranten i nærheten, hvor sushirettene kom på samlebånd, så en bare kunne forsyne seg med det en hadde lyst på. Etter middagen dro vi tilbake til leiligheten for å se på The Beach. Det gikk ikke så bra for min del, ettersom jeg var ekstremt trøtt og kunne sovna hengende opp ned.

På torsdag tok vi turen til Stradbroke Island, for å nyte sol, strand og vann. Vi så ikke noe til haien, heldigvis. Vannet var nydelig, så ingen grunn til å bade noe mindre enn en time av gangen. På ettermiddagen spiste vi veldig god italiensk pizza på Oliver's, som ligger rett nedenfor leiligheten.




På fredag tok vi det med ro på morgenen, og sov lenge. Seinere dro Eline og jeg til Sciencentre, som er et slags teknisk museum lignende VilVite-senteret i Bergen. Der var det mye artig, og Eline og jeg tilbragte noen timer der, før vi dro tilbake til leiligheten og spiste middag sammen med Live og Idar. Vi fikk også besøk av en artig fyr fra England, Jamie, som skulle overta sykkelen til Eline. Viktig å få med det.



På lørdag var det på tide å forlate Brisbane for denne gang. Gaute dro og hentet vår campervan på morgenen, mens Eline vasket i leiligheten, og jeg gjorde ingenting. Grei deal! Rundt kl. 13 reiste vi fra Brisbane, og var i Byron Bay rundt 15.30. Vi dro direkte til stranda, og var der til solnedgang. Deretter fant vi en campingplass hvor vi kunne overnatte.

I dag har vi hatt en skikkelig stranddag! Vi var på plass på stranda rundt kl. 10, var der fram til rundt fire. Eller noe. Jeg blei veldig solbrent på føttene, til tross for tjukke lag med faktor 30+. Fiffig. Etter stranda dro vi hjem og laget middag, og nå er jeg i ferd med å fullføre mitt lille blogginnlegg.

Jeg ser fram til de neste ukene her nede!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar